top of page

Cramp i Crump

Miał to być post o kreskówkowych braciach Cramp. Jednak gdy w oknie wyszukiwarki nieopatrznie zmieniłam literę w nazwisku, znalazłam inną parę bliźniąt - autentyczną. Bliżniaki Crump są muzykami bluesowymi, którzy dorastali z Jimim Hendrixem(ich rodziny się znały). Grali jako duet "Crump Twins" - Ronnie na perkusji, a Roboert na gitarze. Grywali także z innymi muzykami np. z Luisem Armstrongiem, ale te informacje można znależć w tym artykule:

...i są to jedyne informacje jakie o nich znalazłam.

Z kolei "Bliżniaki Cramp" to znana kreskówka i chyba dla mnie pojawiła się zbyt późno, bo nigdy jej nie polubiłam i uważałam za głupią. Nigdy nie polubiłam tych skrajnie różnych braci. Jednak z zamiarem napisania o tym, trafiłam na odcinek pt."Studium Bliżniaków", który polecam. Otóż w domu bliźniaków gości pani, chcąca napisać pracę naukową na ich temat. Robi ona badania porównawcze. Oczywiście jest śmiesznie i wszystko jest przesadzone, ale...pierwszy raz widzę tu jakieś podobieństwo do bliźniaczej rzeczywistości. Lucien i Wayne denerują się gdy się ich ciągle myli, a jeszcze bardziej gdy nie słucha się ich tłumaczeń dlaczego są różni. I chyba po raz pierwszy zjednoczyli się, by dać nauczkę "znawczyni bliźniąt".

Abstrachując od Crampów, bliźnięta działające razem we wspólnym celu mają na prawdę dużą moc.

Tak poza tym zamierzam nadrobić braki i poznać lepiej "Bliźniaków Cramp".

bottom of page